Wybór najlepszego spośród wielu pomysłów

Jeśli natomiast widzisz, że towar się nie sprzedaje, wracasz do planu i szukasz błędu: co się stało, czego nie przewidziałeś. Może ta porażka to najlepsze, co mogło się stać. Dlaczego? Może twoje stereotypowe przekonanie o potrzebach klientów było błędne. Oni chcą czegoś innego, jeśli odgadniesz czego, pokonasz wszystkich konkurentów. Może dla klientów twój towar nie jest luksusowy i chcą rabatu. Jeśli będziesz pierwszym producentem oferującym towar po przyzwoitych cenach, zawładniesz rynkiem zanim konkurenci się spostrzegą co robisz. Musisz wyczuć co się dzieje. Jeśli myślisz tylko w ramach swojej prognozy, to nie będziesz w stanie wyczuć sytuacji zanim nie będzie za późno. Wyprzedzaj więc przyszłość, przewidując różne możliwe sytuacje.

Zadaniem tego rozdziału było pomóc ci w wyborze tego najlepszego spośród wielu pomysłów. Jeśli zgodnie ze wskazówkami ułożyłeś biznes plan dla każdego pomysłu, może zmarnowałeś trochę czasu, ale jednocześnie dużo się nauczyłeś. Wybór najlepszego pomysłu jest teraz łatwiejszy i ma więcej możliwości powodzenia. Kiedy już wybierzesz ten najlepszy pomysł, musisz korzystać z przygotowanego uprzednio planu. Upewnij się, że jest prawidłowo opracowany i zawiera wszystkie potrzebne obliczenia. W tym momencie pomyłki jeszcze nic nie kosz- tują, ale kiedy rozpoczniesz działalność, mogą kosztować dużo. Jeśli już masz pewność, że pomyślałeś o wszystkim, jeszcze raz przejrzyj plan, możesz dodać i zmienić niektóre rzeczy, aby w przypadku wystąpienia problemów mieć wiele innych wariantów działania. Zostaw miejsce na ewentualne późniejsze zmiany. Pamiętaj: „Jedyną gwarancją jaką masz jest to, że sprawy potoczą się inaczej niż to sobie zaplanowałeś”.

Leave a Reply