Szukanie inwestorów

Jeśli szukasz prywatnych inwestorów, powinieneś zwrócić się do klientów i ludzi mających trochę gotówki. Zacznijmy od klientów, poniewraż są oni zainteresowani biznesem i łatwiej do nich trafić.

W roku 1979 Saul Spears i jego partnerzy Frank Hori i Alex Stermac kupili firmę, którą poprzednio mieli w ajencji od Levy Industries. Levy Industries traktowało Premium Forest Products, tak się ta firma wtedy nazywała, jako „dojną krow’ç” do Finansowania innych przedsięwzięć. Saulowi i partnerom nie odpowiadało, że firma nigdy nie miała gotówki, mimo że przynosiła duże zyski. Zaproponowali Levy Industries, że odkupią firmę albo rezygnują z interesu.

„Ile proponujecie?” – padło pytanie. „Nie mieliśmy nic – mówi Spears – byliśmy przecież pracownikami. Teraz musieliśmy znaleźć odpowiednią ilość pieniędzy, aby nasza oferta była atrakcyjna dla Levy Industries. Większość pieniędzy pożyczyliśmy pod zastaw aktywów firmy, ale potrzebowaliśmy jeszcze więcej”.

Zwrócili się więc do finansisty Ricka Maurana (właściciela Swiss Chalet i Harvey’s, firmy posiadającej sieć punktów sprzedaży fast food) oraz do swojego największego klienta, firmy z Wielkiej Brytanii. Firma ta była ich klientem już od paru lat, kupowała od nich wiele produktów, widziała więc sens zainwestowania w firmę dobrze sobie znaną. I właśnie tak powinieneś postąpić, jeśli twoja pozycja w przemyśle jest solidna i ogólnie znana. Może wydać się dziwne, że sugeruję, abyś się zwrócił do swoich klientów i zaproponował im zainwestowanie w twój interes. Ale jeśli szanują firmę na tyle, że kupują od ciebie, to częściowo już ponoszą koszty jej działalności. Ponieważ każdy chce zarobić pieniądze, a pokażesz im takie możliwości, i temat jest im znany, masz duże szanse, aby w ciebie zainwestowali. Co więcej, klienci wierzą, że inwestując w głównego dostawcę będą mieli przewagę nad konkurencją.

Leave a Reply