Rozszerzanie pomysłów

Jeżeli para „kwalifikacje – obiekt” nasunęła ci kilka dobrych pomysłów, zobacz czy nie można ich rozwinąć. Na przykład zadaj sobie pytania: Jakimi innymi metodami mogę sprzedać ten towar? Czy mógłbym zmniejszyć lub zwiększyć jego rozmiar czy kształt? Czy sprzedałbym jego tańszą wersję? Czy zwiększyć ofertę? Może reklamować go jako część składową innego produktu czy usługi? Czy mógłbym zaproponować inną, zaskakującą dla takiego wyrobu, formę sprzedaży? Jeżeli jest to usługa, czy mógłbym ją zamienić w towar? Jeżeli jest to towar, czy zamienię go w usługę?

Pamiętaj, aby się odróżniać od innych oferujących podobną usługę, musisz patrzeć na świat oczami swoich klientów i czuć ich potrzeby. Nikt nie idzie do sklepu, aby kupić półcentymetrową wiertarkę, on potrzebuje zrobić półcentymetrową dziurę w ścianie. Jeśli będziesz chciał sprzedawać wiertarki, to najprawdopodobniej splajtujesz. Jeśli będziesz sprzedawał dziury, wzrosną twoje szanse na sukces. Właśnie to miał na myśli Peter Drucker, kiedy powiedział: „Każdy, kto korzysta z marketingu jako podstawy swoich przedsięwzięć strategicznych, ma szanse szybko i bez ryzyka osiągnąć rezultaty i zająć wiodącą pozycję”.

Leave a Reply