Ile towaru kupi każdy klient?

Gdy już będziesz wiedział ilu możesz mieć klientów, musisz ustalić, jaka będzie przeciętna wielkość ich zakupów. Aby to zrobić, pomyśl jaki jest typowy cykl zakupów. Niektóre towary kupuje się codziennie, jak na przykład lody w sezonie czy gazety, inne – co parę lat, na przykład samochód, lub raz w życiu, na przykład encyklopedie. Weź pod uwagę również porę roku i ustal jak często pojedynczy klient kupiłby twój towar. Potem określ ilość towaru na jednorazowy zakup jednego klienta. Jeden klient nie kupi dziesięciu lodów, ale może kupić dziesięć róż. Informacje umożliwiają ustalenie wartości sprzedaży przypadającej na klienta w określonym czasie. Twój plan działania może być tygodniowy, miesięczny czy roczny i nie zawsze będzie się zgadzał z cyklem zakupów klientów, ale musisz dobrze poznać ten cykl, aby wziąć go pod uwagę w swoich planach.

– 3, Jak szybko zdobędziesz udział w rynku?

Odpowiedź na powyższe pytanie wymaga uwzględnienia następujących czynników: W jakim stopniu twój towar lub usługa są znane? Czy ty jesteś znany? Jaki jest twój budżet na reklamę? Ilu jest konkurentów i jak szybko oni zareagują? Jest mało prawdopodobne, abyś zdobył większą część rynku w krótkim czasie. Załóż raczej, że zdobędziesz mały jego procent w pierwszym roku swojej działalności, który będzie szybko wzrastał w miarę zdobywania uznania na rynku. Ocena ta powinna być niezależna od innych zmiennych wartości. I pamiętaj, że popularny samochód dobrej marki przy odpowiedniej reklamie może dać od 3 do 4% udziału w rynku.

Leave a Reply